Audi, Seat, Skoda és Volkswagen
DSG váltó javítás
DSG váltó javítás szervizünkben
Volkswagen csoport (Audi, Volkswagen, Skoda, Seat) teljes körű automata DSG váltó javítás, diagnosztika és szakértő tanácsadás a Dottore Autószervizben: kérjen tőlünk időpontot!
DSG váltó javítás a Dottore Autószervizben:
miért érdemes hozzánk fordulnia?
Modern körülmények között végzett DSG váltó javítás
Csapatunk számára a legkorszerűbb körülmények állnak rendelkezésre a minőségi munkavégzéshez. 5 állásos műhelyünkben gyorsan és magabiztosan dolgozunk: modern diagnosztikai eszközeinkkel hamar kiderítjük a hiba forrását, majd házon belül orvosoljuk a problémát. Innovatív technikánknak köszönhetően prémium szolgáltatást tudunk Önnek nyújtani.
Gyorsan és professzionálisan dolgozunk
Szakképzett kollégáink nemzetközi tapasztalatokkal is büszkélkedhetnek, így az időközben felmerülő, nem várt akadályokat is professzionálisan és magabiztosan veszik. Több, mint két évtized alatt ezer meg ezer autóba leheltek már újra életet, miközben folyamatosan képzik magukat szakterületükön. Legyen DSG váltó javítás, defektes jármű, futómű javítás, autóflotta kezelés, motorjavítás vagy felkészítés műszaki vizsgára, csapatunkra nyugodt szívvel rábízhatja szeretett gépjárművét.
Csereautót is biztosítunk igény szerint
Miután egy DSG váltó javítás nem két percbe telik, ezért ügyfeleink számára kérésre biztosítunk csereautót is. Így Ön is intézheti mindennapos teendőit, míg mi megjavítjuk gépjárművét. A várakozás elkerülése végett foglaljon előzetesen időpontot – a megbeszélt időben kollégáink rögtön fogadják!
DSG váltó javítás: mennyibe kerül?
A végső DSG váltó javítás ár meghatározásához előzetesen látnunk kell a gépjármű állapotát, ezért bevizsgáljuk az autót. Így nagyobb képet kapunk arról, hogy pontosan mivel is állunk szemben, és vannak-e egyéb problémák. Az állapotfelmérést és egyeztetést követően már bővebb tájékoztatást fogunk tudni mondani a DSG váltó hiba megjavításának várható költségeiről.
Problémája van DSG váltójával?
Szakértői segítségért vegye fel velünk a kapcsolatot!
Mi is pontosan a DSG sebességváltó?
A DSG nyomatékváltót eredetileg a Volkswagen dobta piacra azzal a céllal, hogy jobb megoldást kínáljon a hagyományos 3 vagy 4 sebességes automata sebességváltóhoz. Utóbbi változatoknál a DSG duplakuplungos kialakítása jóval gyorsabb és egyszerűbb fokozatváltást tesz lehetővé, ráadásul több fokozat között. Induláskor ugyanis 6 sebességfokozattal büszkélkedhetett egy DSG sebváltó, 2008 óta pedig egyre elterjedtebbek a 7 fokozatos változatok.
Mi a különbség az automata és a DSG váltó között?
A DSG sebességváltó gyakorlatilag két sebváltó egyben, és két tengellyel csatlakozik a motorhoz. A két sebváltó mellett két tengelykapcsoló is található, és mind a sebváltókat, mind a tengelykapcsolókat egy mechatronikai (mechanikai és elektronikai) rendszer működteti hidraulikusan.
A hagyományos automata sebességváltónál a hajtást a motortól a hajtóműhöz egy nyomatékváltó viszi, míg manuálisban ezt a szerepet egy tengelykapcsoló biztosítja. A nyomatékváltó zökkenőmentes fokozatváltást tesz lehetővé, amelyhez egy hidraulikafolyadékot használ. Utóbbi kevésbé hatékony, mint a tengelykapcsoló alapú rendszer.
DSG előnye a hagyományos automata váltóval szemben, hogy az éppen használaton kívüli sebességváltó képes meghatározni, hogy Ön később melyik fokozatot szeretné használni, majd fel is készül rá. Ezzel sima és gyors fokozatváltást tesz lehetővé. Ez ügyben a sebváltó elektronikus vezérlőegysége olyan információkat dolgoz fel, mint pl. a motor fordulatszáma, az ideális sebességfokozat, a sebesség, a gázpedál helyzete stb. A sebességváltás kevesebb, mint négyszázad másodperc alatt végrehajtható – egyes gyártók berendezései még ennél is gyorsabbak.
DSG váltó mechatronikai egysége
Ez egy különálló egység, amely eltávolítható a fő sebességváltóból, és gyakran ez okozza a legnagyobb problémákat a nyomatékváltóval és a hajtással kapcsolatban. A mechatronikai egység egy összetett rendszer saját, a fő sebességváltótól független olajellátással és külön sebváltó-vezérlő modullal (TCM). Tartalmaz szolgahengereket, szivattyút és nagynyomású akkumulátort is, amelyek 40 bar feletti olajnyomást biztosítanak. A mechatronikai egység elsősorban a megfelelő sebességfokozat kiválasztásával foglalkozik.
Egy sokszor felmerülő probléma szokott lenni, amikor a fő sebváltóból kén jut be a rendszerbe, majd behatol a TCM-be. Ez elektronikai meghibásodást szokott eredményezni, ami megzavarja a sebességfokozat kiválasztásának műveletét. Ilyenkor cseremechatronikai egység szükséges, viszont elkerülhető a teljes sebességváltó és mechatronikai egység együttes cseréje. Nagy futásteljesítménye, túlzott vontatás vagy nagy terhelés esetén ajánlott ezeknek a tengelykapcsoló egységeknek a cseréje. A pontos diagnózis felállítása kritikus a kuplungcsere előtt! Nyilván senki se szeretne úgy járni, hogy a szerelő kicserélte a tengelykapcsolót, miközben a probléma forrása a mechatronikai egységben volt.
Milyen probléma merülhet fel, amiért a DSG sebváltót javítani szükséges?
Természetesen egyetlen mechanikus rendszer sem százszázalékos. A gyártók ugyanakkor egyre gyakrabban használnak DSG sebváltókat, mivel a tapasztalat szerint alacsony köztük a meghibásodási arány. Miután a DSG váltó teljesen automatizált, valójában sokkal kevésbé van kitéve a meghibásodásoknak, mint a hagyományos manuális sebességváltók egy erőszakos vezető esetén. Azonban egy DSG váltónál is felmerülhetnek problémák a mechatronikától kezdve a tengelykapcsolón át a szoftverekig. Miután a rendszer igen bonyolult működésű, ezért a hatékony szervizeléséhez megfelelő szaktudás, szerszámok és diagnosztikai berendezések szükségesek. A leggyakrabban előforduló hibák és tünetek között említhető:
• Hajtás elvesztése
• Villogó fogaskerék szimbólum a műszerfalon
• Kihagyott sebességfokozatok váltáskor
• Nincs hátramenet
• Tengelykapcsoló meghibásodás, pl. sebességbe kapcsolási nehézségek
• Rángatás elinduláskor
• Csörgő zajhatás lassú menetnél
• Búgó hangok a váltóból
Számos esetben megoldást jelenthet egy gyári szoftverfrissítés, azonban sajnos ez nem mindig vezet eredményre. Általában a probléma megfelelően orvosolható az általunk is alkalmazott mechanikus vagy szoftverikus szervizeléssel. A DSG váltó javítás alkalmával sokan attól félnek, hogy egy DSG váltót csak kompletten lehet megjavítani, azaz ki kell cserélni az egész sebességváltót tengelykapcsolóval, mechatronikai egységgel stb. Ám igen ritka azon eseteknek a száma, amikor ennyire drasztikus lépésre van szükség az autó helyreállításához. Elég valószínűtlen ugyanis, hogy ezek az alkatrészek mind egyszerre hibásodtak volna meg.
Milyen gyártók kínálnak leginkább DSG sebváltókat?
A DSG váltó a Volkswagen autókkal kerültek be a köztudatba, és mára széles körben elterjedté vált a használatuk – Audikban, SEAT-okban és Skodákban is található Direct Shift Gearbox. Más gyártók is alkalmazzák gépjeikben, csak más néven. A BMW egyes modelljei – főként nagy teljesítményű autói – esetében például DCT megnevezéssel illetik, míg a Porsche a PDK kifejezést, a Ford pedig a Powershift sebváltó megnevezést használja.
DSG váltó javítás előtti diagnosztika
A Dottore Autószerviz azon kevés műhelyek egyike, amely minőségi, jóváhagyott diagnosztikai berendezésekkel büszkélkedhet. Ezzel lehetőség nyílik számunkra, hogy a DSG váltó javítás előtt elvégezhessük a szükséges vizsgálatokat és diagnosztikát a hibák helyes azonosítása érdekében. Ezen felkészültségi szinttel képesek vagyunk a szoftverfrissítéseket is végrehajtani, amelyek gyakran már önmagában megoldást jelentenek egy DSG váltó rendellenes működése esetén.
Tengelykapcsoló csere
Amint már fentebb volt róla szó, a DSG váltóban még mindig található egy meglehetősen hagyományos, száraz tengelykapcsoló-szerelvény, amely szorosan helyezkedik el a sebességváltó harangvázában.
A DSG dobozok
A DSG7 egy dupla száraz tengelykapcsolóval rendelkezik, amely a sebességváltó harangházában található. Ezen tengelykapcsolók – mint ahogy az összes – úgynevezett „kopó” alkatrészek, következésképpen egy idő után elhasználódnak. A tengelykapcsolók kopásából következik a hajtás meghibásodása még akkor is, ha a mechatronikai egység sikeresen képes volt választani egy sebességfokozatot.
Ezen tengelykapcsolók cseréje speciális szerszámokat igényel, a témában kevésbé jártasak így inkább meg se kíséreljék maguk elvégezni a feladatot. Miután a SDG váltót a tengelykapcsoló felszerelése után is újra kell kalibrálni, amelyet csakis a megfelelő diagnosztikai berendezésekkel lehet elvégezni. Így akik nem rendelkeznek a feladathoz szükséges szaktudással illetve eszközparkkal, azok ne vágjanak bele a DSG váltó javításába!