Vezérlés csere

Vezérlés csere szervizünkben

A vezérlés csere az egyik legfontosabb karbantartási feladat.  A művelet tapasztalatot, megfelelő célszerszámokat és speciális tudást igényel. A Dottore Autószervizben minden szükséges feltétel és szakismeret adott a vezérlés csere gördülékeny és hatékony kivitelezésére: vegye fel velünk a kapcsolatot!

lánc vezérlés csere

Vezérlés csere a Dottore Autószervizben: miért jár jól, ha minket választ?

Minőségi vezérlés csere szolgáltatás

Munkatársaink képzett szakemberek, akik több ezer autót sikeresen megjavítottak már pályafutásuk során. Nem okoz gondot számukra egyik gépjármű vezérlés cseréje sem, így Ön is nyugodtan rájuk bízhatja autóját. Tapasztalt kollégáink megrendelik, majd szakszerűen kicserélik a szükséges alkatrészeket a vezérlésben. Korszerű 4 állásos műhelyünkben modern berendezések és szerszámok segítik a munkát.

Vezérlés cseréje ár, vezérműszíj cseréje ár

Szervizünkben vezérműszíj csere ár tekintetében is a korrekt árazás hívei vagyunk. Műhelyünkben az autó típusától és a befektetett munkaórától függően változik a vezérlés csere ár mértéke. Amennyiben elhozza gépjárművét szervizünkbe, egy előzetes állapotfelmérést követően pontosabb összeget tudunk mondani. A vezérlés cserét azonban sose halogassuk, mivel egy esetleges meghibásodásból sokkal nagyobb anyagi kárunk keletkezhet.

Számos egyéb javítási-karbantartási munkát is ránk bízhat

Ha Ön egyéb problémát is felfedezett gépjárművén, akkor is bizalommal fordulhat hozzánk. Műhelyünkben széles javítási-karbantartási palettával várjuk ügyfeleinket: mechanikus- és automata váltó javítás, futómű javítás, műszeres autódiagnosztika, autóklíma karbantartás, olajcsere és számos egyéb szolgáltatás. Abban az esetben is számíthat ránk, ha prémium gépjárműve – Audi, BMW, Lamborghini, Bentley, Porsche stb. -, esetleg kisteherautója szorulna szervizre.

vezérlés csere időpontfoglalás

Mikor kell cserélni a vezérműszíjat?

Szíjas motorvezérlésnél: miután minden gyártó saját csereperiódust ír elő gépjárműveihez, ezért konkrét választ nem lehet adni a kérdésre. Ilyenkor minden esetben meg kell nézni az adott autóhoz tartozó gépkönyvet. Általánosságban elmondható, hogy 80-100 ezer kilométerenként legfeljebb 8 évente ajánlott a vezérműszíj csere. Vagyis hiába nem mentünk 100 km-t egy kocsival, ha az már több, mint 15 éves.

Láncos motorvezérlésnél: ezen megoldás jóval tovább bírja, mint a szíjas kivitel. Ez azt jelenti, hogy a láncos vezérlés cseréje jóval magasabb futásnál esedékes – körülbelül 200-240 ezer kilométer után írja elő a gyártó. A cserére szoruló vezérműlánc alapjáraton és terhelés alatt egyaránt egy jellegzetes csörgő hangot ad ki, amelyet egy szakavatott fül egyértelműen felismer.

A vezérlés elemei

A motor méretéből és karakterisztikájából adódóan többféle elemből épülhet fel:

  • A kötelező alkatrészek – vezérműszíj, vezérműszíj feszítő, vezérműtengely fogaskerék/kerekek, főtengely fogaskerék, okoskerék
  • Nem minden vezérlésben megtalálható elemek – vízpumpa, kiegyensúlyozó tengely fogaskerék, olajpumpa, vezetőgörgő, adagolókerék

Egy vezérlés csere alkalmával a második csoportba tartozó elemek nem mindegyikén szükséges cserélni. Egy főtengely fogaskereket például sűrűn le kell cserélni, míg egy adagoló fogaskereket csak néha.

Miért fontos a vezérlés csere?

Autónk állapotának rendszeres ellenőrzését és karbantartását egyik gépjármű tulajdonos sem veheti félvállról. A vezérműszíj a motor egyik kritikus eleme, amely jelentős szerepet játszik a motor hatékony működésének biztosításában. Ezen alkatrész felelős a gépjármű szívének belső alkatrészei szinkronizálásáért, beleértve a vezérműtengelyt és a főtengelyt, hogy biztosítsa azok egységes működését. Enélkül a motor nem fog megfelelően üzemelni, a vezérműszíj cseréjének figyelmen kívül hagyása pedig roppant súlyos és költséges károsodásokhoz vezethet.

Idővel a vezérműszíj elhasználódik, és ha nincs időben kicserélve, elszakad és a motor leáll, melynek javítása súlyos anyagi terheket vonhat maga után a művelet természetéből adódóan. A rendszeres időközönkénti vezérműszíj csere segíthet elkerülni ezeket a problémákat, és biztosíthatja a motor zökkenőmentes futását. A javasolt vezérműszíj-csere intervallum autógyártónként változhat – ilyenkor azt javasoljuk, hogy olvassuk el a jármű használati utasítását, vagy konzultáljunk egy szerelővel.

szíjas vezérlés csere ár
vezérlés csere budapest

Mi történik, ha elmarad a vezérlés csere?

Ha figyelmen kívül hagyjuk az ajánlott vezérlés csere periódust, fennáll annak a veszélye, hogy menet közben elszakad a szíj. Ez súlyos károsodást okozhat a motorban, mivel a vezérműtengely és a főtengely többé nem lesz szinkronban. Ez bizonyos esetekben azt is eredményezheti, hogy a motor dugattyúi és a szelepek egymásnak ütközhetnek, ami katasztrofális meghibásodást okozhat. Ennek javítása egyaránt költséges és időigényes folyamat, miután gyakran jelentős motorjavítást igényel. Olykor a sérülés olyan méreteket is ölthet, hogy az egész motort ki kell cserélni.

Szakértőként tudjuk, hogy a megelőző karbantartás kulcsfontosságú ahhoz, hogy járműve zökkenőmentesen működjön. Ezért a rendszeres vezérlés csere elengedhetetlen része ennek a műveletnek, mivel így megelőzhetjük a motorhibákat, és biztosíthatjuk annak hatékony, hosszútávú működését.

A vezérlés csere folyamata 

Előkészítés

A vezérlés csere megkezdése előtt elengedhetetlen a szükséges szerszámok és felszerelések összegyűjtése. A munkálatokhoz szükség lesz alap és speciális célszerszámokra. 

Az alkatrészek eltávolítása

Az előkészületeket követően le kell szerelni minden olyan alkatrészt, amelyek akadályozzák a vezérlés csere kivitelezését. Ide sorolható többek között a hűtő, a vízszivattyú és a hosszbordás szíj. Emellett szükséges eltávolítani a vezérműszíj fedelét is, hogy hozzáférjünk magához a vezérműszíjhoz. 

Szinkronizáljuk az időzítési jeleket

Az útban lévő alkatrészek eltávolítása után speciális célszerszámokkal jelre állítjuk a vezérlést a vezérműtengelyen és a főtengely szíjtárcsáin. Így bizonyosodunk meg arról, hogy minden a megfelelő helyzetben van. A szervizkönyv egyébként tartalmazza a jelölések igazításának pontos módját. 

Eltávolítjuk a régi vezérműszíjat

Miután meglazítottuk a feszítőt, sikeresen eltávolíthatjuk a régi vezérműszíjat, valamint cseréljük a feszítő-, és vezetőgörgőt és a vízpumpát amennyiben benne van a körben. 

 

Az új vezérműszíj beszerelése

Következhet a tényleges vezérlés csere – beszereljük az új vezérműszíjat. A művelet során ügyelünk arra, hogy mindig az autógyártó utasításait követjük. Ezután újra ellenőrizzük a szinkron jeleket, így megbizonyosodunk arról, hogy azok helyesen illeszkednek.

Újra beszereljük az összetevőket

A vezérműszíj megfelelő felszerelése után vissza szereljük a korábban eltávolított alkatrészeket, valamint meghúzzuk a csavarokat a megadott nyomatékkal. Ezt nyomatékkulcs segítségével kivitelezzük – meghúzzuk az összes csavart a megadott erővel.

Teszteljük a motort

Végezetül beindítjuk a motort, és hagyjuk járni néhány percig. Eközben figyeljen minden szokatlan zajra vagy rezgésre, amely problémát jelezhet.

A vezérlés csere egy összetett eljárás, amely pontosságot és a részletekre való gondos odafigyelést igényel. Ezért annak érdekében, hogy biztosítsuk a motor hatékony működését és elkerülje a költséges motorkárosodást, mindenképp bízzuk a műveletet szakemberre.

Megválaszolatlan kérdései lennének? Keresse szakértő kollégáinkat elérhetőségeinken keresztül!

Megválaszolatlan kérdései lennének? Keresse szakértő kollégáinkat elérhetőségeinken keresztül